2012. április 12., csütörtök

…Küzdés az életért...

 

Idézet mára:

"Az élet megy tovább, csak annak nem, akinek búcsút intettünk. Az emberek jönnek és mennek, és mindannyian tudjuk jól, hogy ez így megy, mégis annyira kétségbeesünk, amikor megtörténik. (...) Az életben az egyetlen bizonyosság a halál. Ez az egy biztos; az életnek ez az egy feltétele az, amivel kapcsolatban nem tévedhetünk; mégis, gyakran összetörünk tőle."

tumblr_lnvcxzU74w1qzf26go1_500

Már régóta akarok írni egy fura dologról, ami velem szokott történni.

Néha esténként, mikor egyedül alszom, hajnaltájt néha arra szoktam felébredni, h… … én,… …de mégse teljesen én szólok magamhoz, h mozduljak, meg, vegyek levegőt. NAGYON kellemetlen és félelmetes helyzetekben szokott ez bekövetkezni. Leginkább úgy tudnám a legérthetőbben ezt megértetni, ha úgy szemléltetem, h fekszem az ágyon, s mintha lelennék kötözve, van a testem, aminek érzem a súlyát… … magamon. Ami nyom. A hang mindig felőlem, felülről jön (már maga ez is furi) és szólít, h Gergő mozdulj meg, vagy – s ami a legrosszabb, h vegyél levegőt! Mosolygó arc Zavarban levő arc Tudom, furin, s hülyén hangziktumblr_llc6dtMgxJ1qeg5ydo1_400 de ez így van. Mint írtam, érzem a testem súlyát, s ami rám nehezedik. Mintha több kg föld lenne rajtam, s h levegőhöz jussak, meg kell mozdulnom, le kell h kerüljön rólam a föld teher súlya, különben agyonnyom és megfulladok. S olyan, mintha nem lennék eszméletemnél, de azzal, h többször szólít a hang, így magamhoz térek, s éberen tart, de gyakran ismét visszaaludnék, de a szólítgatással éberen tart, h ne hagyjam el magam, s “veszítsem el újra az eszméletem”. És itt jön a halálfélelem, hisz, magamnál vagyok érzem a súlyt, s az h nincs levegőm. Kicsit ahhoz is tudnám hasonlítani, amiről sokan hallhattatok már, h műtik az embert. El van altatva, de mégis eszméleténél van, s érez minden vágást és fájdalmat. Ordít, h álljanak le, segítsenek, de senki nem hallja!

Ugyan ez van velem is. Mozdulnék én is, próbálok levegőhöz jutni. Elkezdek “hintázni” a testemmel, h végre “legördüljön, lerázzam magamról” a súlyt, s a hang biztat, h mozdulj, még, mozdulj, Gergő! Csináld, különben megfulladsz!

tumblr_llvpo9h6l31qk2tqho1_500Kb.: egyszer vagy kétszer lehetett az, mikor segítségért akartam kiabálni, de persze hang nem jött ki a számon. Emlékszel otthon is volt már ilyen. Ne tudjátok meg, h milyen rossz érzés volt az a  tudat, h bazz magamnál vagyok, de nem tudom irányítani a testem! Anyum ott van pár méternyire tőlem a másik szobámban, s még csak segítséget sem tudok kérni!!! Kb.: kicsit élve eltemetés feelingje is van. Zavarban levő arc Ha nem lenne “A hang”, aki magamhoz térít, s cselekvésre ösztönöz, nem tudom, h élnék-e… Zavarban levő arc :/

S emlékszem arra is, h mindig az oldalamon fekszem. Talán még megérteném a légszomjat, ha a jobb oldalamon feküdnék, ahol a tüdőm van, de mindig a bal oldalamon feküdtem, ahol a szívem van… :S

“Szerencsére” max 1-2 havonta fordul “csak” ez elő.  Utoljára kb.: 1-2 hete lehetett…

Most ezt a bejegyzésem húsvétkor írtam itthon a konyhán. Anyum itt ülttumblr_lm8thtD17e1qavdgvo1_1280 velem szemben, s gondoltam elmondom ezt neki. Mondta, h  ilyen csak egyszer volt az élete során, s nekem ez a 1-2 havonta egyszeri alakalom az azért sok. Mondta, h menjek el a körzeti orvoshoz, aki majd elküld kivizsgálásra, legalább nézzenek meg mindent nálam. De annak is nagy esélye van, h lelki eredetű…

Majd lesz 1 hét hoildayem a tavasszal valamikor. Majd akkor lehet megcsináltatom, bár az általános negyedévi szűrésemnek is itt van már az ideje, szo oda is elkell mennem, és még bőrgyógyászatra is elakarok menni egy kontrollra. :/

Nah mindegy! Csak gondoltam, h leírom, mert már régóta bennem van ez, s eszembe is szokott jutni, csak annyi minden van mindig, h elfelejtettem. Mosolygó arc

Azért kíváncsian várnám a véleményeteket, hátha valamelyikőtöknek is van hasonló esete, vagy tud valami “gyógymódot” magyarázatot adni, h wtf…

 

+ Még annyit hozzátennék, h kicsit ez az egész hasonlít a “Csecsemőhalál”-ra, ami “abból áll”m, h a baba “elfelejt” levegőt venni és megfullad. Ritka, de felnőttek is halnak meg így. Kertvárosban is volt már ilyen… Zavarban levő arc Mosolygó arc

NEMKÉRNÉÉÉÉM!

Csók!

Rion Kacsintó arc

Piros ajkak

tumblr_lnty53leTQ1qddpyyo1_500

17 megjegyzés:

Névtelen írta...

hmm... érdekes, de egyben sokkoló is, Szerintem ennek mindenképp lelki alapjai vannak ezen érzéseidnek... igazából nem tudom mitől lehet ez biztos valami múltbéli töréstől vannak. Kiabálós hangkijövős dolog nekem is szokott lenni... a másik rémisztő nekem,hogy ki akarnak esni a fogaim és össze vissza potyognak dőlnek és minél inkább tartanám annál reménytelenebb a helyzet... :S (nah nem mintha ez valakit is érdekelne :D) Gyógymód... hát... figyeld meg amikor ezek vannak h mi történt közvetlen aznap veled ? milyen lelkiállapotban vagy s mit érzel?! aztán lehet ezen az úton már el lehet majd indulni

Rion írta...

Hm. Az az igazság, h a kettőnk esete nem azonos, mert Te azt álmodod én pedig félig eszméletemnél vagyok, s lehet erős, de tény, ami tény, h az életemét küzdök, h levegőhöz jussak...

Amúgy azért köszi, h írtál. :)

Névtelen írta...

biztos hogy félig fent vagy ? ez nem lehet hogy egy trükkös álom? mert ha tényleg fent vagy félig amit nem kérdőjelezek meg akkor tényleg ijesztő...ja és bocsi h félreértettem.. lefekvés előtt igyál jó kis forrázós teafüves vörösteát :D

Rion írta...

Igen. Biztos, már csak azért is, mert mire végre sikerül megmozdulnom, és levegőhöz jutni, akkor mindig teljesen felébredek. ( ezért is emlékszek mindene ilyen tisztán.) Kicsit mozgolódok helyezkedek és ennyi.

Névtelen írta...

Kicsit olyan pánikroham szerű ez a leírás, szerintem mindenképpen lelki eredetű. Ha felkeresel ezzel kapcsolatban egy szakembert, akkor ő biztosan tud ezen segíteni. A havi 1-2 alkalom tényleg nagyon gyakori.

Rion írta...

Oks. De ha fel is akarnék keresni egy szakembert, akkor hol, hogyan, és kihez forduljak? :S
Pszichológus, v mi? :S

Névtelen írta...

Igen, pszichológus. Én nem tudok konkrétat ajánlani, de van olyan, aki direkt arra van specializálódva, hogy ilyen lelki eredetű dolgok fizikai megnyilvánulásaival foglalkozik.

Rion írta...

Oks. Közi. Majd, ha összejön a jobb meló, akkor lehet elmegyek :D :S

Névtelen írta...

olvass utana az elalvas es felebredes fazisainak a buddhista irasokban
ott megtalalod a fold sulyat
udv

Egysegítő írta...

Nemrég volt 9gag-en pont ez. Az a neve hogy Lucid dream.

http://9gag.com/gag/3410879

Nekem sose volt ilyen, de teljesen emlékszem a tünetekre a 9gag alapján.

Örülök hogy segíthettem, a továbbiakat a google fogja megoldani. :D

Rion írta...

Köszönöm a linkeket, javaslatokat.

Annyit azért megkérdeznék, h pontosabb leírást tudna az egyik névtelen kommentelő adni, aki azt írta, ha buddhista írásokban nézzek utána... Ez elég tág kör. Esetleg linket vagy könyv címet tudnál mondani kérlek? :S

sfsdss írta...

Tudatos álmodás:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Tudatos_álmodás

Rion írta...

Köszi. :)

Névtelen írta...

Én is találtam ezzel kapcsolatban egy egész jó oldalt. Szerintem sokat segítene a problémádon ha gyakorolnád az itt leírtakat. Remélem hasznát tudod majd venni.

http://www.origo.hu/tudomany/20100201-a-tudatos-almodas-lucid-dreaming.html

mouse and eagle írta...

pl. tibeti konyv eletrol halalrol
ez magyarorszagon is hozzaferheto.

tudd, nem alszol, es nem almodsz.
ez a valoban tortenik.
ne ketelkedj a tapasztalataidban, semmi bajod sincs.
kevesen tudjak es ertik ezt.
szolj, ha valahol elakadsz.

Rion írta...

"szolj, ha valahol elakadsz."

Szólok! :D :S

Írnál nekem egy privát levelet kérlek a riongay@gmail.com-ra?

Ott folytatnám, ha lehet... :S :)

Névtelen írta...

Szerintem nem pszichológia, hanem neurológia a probléma megoldása. Oliver Saks ír pl olyan esetről, hogy egy férfi arra ébredt éjjel, hogy egy idegen láb van az ágyában. Pedig az övé volt. A férfi, aki kalapnak nézte a feleségét című könyvében vannak leírva hasonló esetek.