2013. június 17., hétfő

Környezetbarát lakás, eko gazdaság, munkaügyi, vidéken, változás

 

Idézet mára:

"Ha a rosszat keressük, meg fogjuk találni.
Ha a jót keressük, meg fogjuk találni.
Mindig két valóság közül választhatunk: a pozitív és a negatív közül.
Amelyikbe az energiánkat fektetjük, az lesz a mi valóságunk."
Yehuda Berg

 

Szép fokozatosan kezdek áttérni a természetes anyagokkal való takarításra.

Azok a tisztító vegyszerek, amikkel még rendelkezik az albérletünk, szépen elhasználjuk még, aztán majd áttérünk az ecettel és szódabikarbónával való takarításra. Kipróbáltam. Hatásosak s ugyan úgy jók, mint a bolti vegyszerek, csak ezek olcsóbbak és természetesek.184498_688758481150390_1817246937_n

Am az albiban változások állnak be nálunk júliustól. Nem fogunk egyelőre elköltözni. Az egyik lakótársunk megy el, mert szeptembertől Helsinkiben tanul, így Popovval és a párjával, Mátéval fogunk lakni négyen. Lesz majd nagy takarítás, átrendezés, s festést is akarunk.

Volt egy nagy “meetingünk” is a lakótársakkal, mert feljött az, amiről én korábban már írtam is a blogban, h szeretnék kiköltözni egy pest megyei házba, ahol fokozatosan áttérnék az önfenntartó eko gazdálkodásra. A többieknek is tetszett az ötlet.

Alaposabban utánajártam a részleteknek, s alapból nem egyszerű egy jó telkes téglás lakást találni. Nagyon sok mindent figyelembe kell venni. Sok pénzbe kerülne.

Aztán véletlenül valahogy ráakadtam egy eko farmra, ami Galgahévízen található. Megnéztem a főoldalon lévő videójukat, s nagyon megtetszett. Pont ez az, amit kerestem!

A következő terv az, h a közeljövőben meglátogatjuk a farmot, aztán kikérdezzük őket a részletekről. Nincs ebben semmi konkrétum v elköteleződés. Csak pusztán informálódunk, s utánajárunk, h tetszene-e, tudnánk e csinálni, milyen feltételek vannak stb.

601352_10151179024080918_176390313_nNekem sincs semmi konkrétumom, pláne most, h új munkahely és lehetőségek állnak előttem. Nem akarok még teljesen elszakadni az eddig élt életvitelemtől.

Mind1. Felesleges is agyalni, majd a személyes látogatásnál eldől, s választ kapunk sok mindenre.

Csütörtök:

Este kimentünk Norbival, Popovval és a párjával inni az Erzsébet térre. Most nem rúgtunk be nagyon. Mindenki pont jól érezte magát. Norbival sikerült valami butaságon összemorognunk. Nem is emlékszem már min. Ittunk, s megint mindketten hülyék lettünk. Másnap meg megint, mintha mise történt volna.

Péntek:

Voltam a munkaügyiben. Hiányzó dokumentumaim pótoltam. Meglett minden, s 1 hét múlva megint mehetek, ahol megkapok minden iratot, s elszámolást, s kiderül, h mennyi pénzzel szúrják majd ki a szemem erre az 1 hónapra, míg munkanélküli voltam.

Nem számítok sokra, mert egyedül a H&M-nél volt teljesen bejelentve a melóm. Meg a Pull&Bear-nél, de hát ott meg részmunkaidős voltam…. :/ Zavarban levő arc

Szombat:

Hazautaztam délután vidékre. Jó volt ismét itthon lenni. Első utam az öregekhez602658_10151152444985918_1034823158_n vezetett. Anyum szüleihez, mert ők a családi lakás és az állomás között laknak félúton. Papám volt csak otthon. Vele elbeszélgettem majd 1 órát, h mi van velem, Pesten, meg kérdezősködtem, h mi hír a faluban. Ritka, h morgás nélkül, normálisan eltudunk beszélgetni, mert az öreg nagyon morgós egy fajta. Kellemes is volt a beszélgetés, a hintaágyban nézni a napsütötte tájat, a hegy lábát, a csicsergő madarakkal, s a közeli tóban brekegő békahadak muzsikáját hallgatni, ami keveredett még a tücsökciripeléssel. Imádom a természet hangját! Oly annyira, h vannak YouTube-os letöltött felvételeim is ezekről a természetben hallható hangokról. Mosolygó arc Kár, h a friss virágok, fák, füvek, szo a természet illatát, nem lehet letölteni, mert azokat is imádom… :S :/ Mosolygó arc (Bár mondjuk én mindig mindent megszaglászom! Arc nagy mosollyal )

Itt nőttem fel, s mivel mondhatni, h boldog gyermekkorom volt, ezért ezek az illatok és hangok is annyira fontosak a számomra, h képes vagyok ilyeneket letölteni, s hallgatni otthon az albiban, ahogy ciripelnek a tücskök, csicseregnek a madarak s még békahad muzsikám nincs, de idő kérdése s letöltök olyat is. Mosolygó arc

Késő délután, mikor hazaértem, mamám is kint volt nálunk, s szedték a borsót. Csatlakoztam én is. Furcsa érzés volt. Helyesebben jó érzést volt, mert megnyugtatott, s örömmel töltött el a közös kis munkálkodás, viszont azon is járt az agyam, h régebben h utáltam mindenféle munkát! Bár végül elkönyveltem, h tini, fiatal fiúként ki szereti? Mosolygó arc 

603171_591410890885150_2018667119_nMegváltoztam, s az életem egy újabb területén könyvelhetek el megint változást. Ismét szöges ellentéte vagyok most annak, aki anno voltam. Aki régen megvetéssel, semmibe vette, lenézte, s utálta az ilyen munkákat, most vonzalmat, érdeklődést és örömet talál a “kertészkedésben”.

Jó volt ülni a földön, s magam körül körbe túrni, és keresni a borsót, miközben teljes odafigyeléssel hallgattam anyum és mamám.

Szembesülök most így visszagondolva azzal is, h mennyivel másképp kommunikálnak. Ők ugyanis, teljes odafigyeléssel, vagy, ahogy a Lelkedhez hűen című könyvből is olvastam/tanultam “szívközpontú hallgatással” kommunikáltak. Leegyszerűsítve, – bizonyított tény – h ha nem vágunk egymás szavába, türelmesen teljes odafigyeléssel – közben nem tevékenykedünk/nézünk/babrálunk mással/másra – akkor sokkal jobb, harmonikusabb a 2 ember viszonya, mert elmondhatja a magáét, van aki meghallgatja, s látja és érzi is ezt és ez sokat jelent mindkét fél számára ha ezt megkapják a másiktól. Pszichológusok is rutinként használják ezt az egyszerű, de mára már sajnos elfeledett kommunikációs formát.

Valami fontos téma jött szóba, anyumék is abbahagyták a munkát. Felegyenesedtek, pletykáltak, nézve egymásra. Kibeszélték maguk aztán folytatták a munkát. Én nem vettem részt a beszélgetésükben, de nagyon tetszett az, h nem vágtak egymás szavába, s tényleg figyeltek a másikra, s nem a saját gondolatukkal voltak elfoglalva, meg azzal, h mit feleljenek vissza, mint ahogy én azt tapasztalom a pesti életben.856131_10151319596250918_1378648830_o

Én is sajnos ilyen vagyok, h nem figyelek teljesen oda a másikra. Feljön egy téma, s hallom h mit mond a másik de nem fogom fel igazán, megértem h mit mond, de nem gondolkozok el rajta, nem mélyedek bele abba amit mond, hanem a saját gondolataimra figyelek, s ami éppen eszembe jut, gyorsan közbevágva már mondom is a magamét… Zavarban levő arc :/  Ez a másiknak se esik jól meg, fordítva nekem se ha én vagyok az elszenvedője és ezzel szerintem sokan, - ha nem mindenki - így van.

Lefogok erről szokni, s elkezdem alkalmazni a “szívközpontú hallgatás” módszert is az életemben.

Aztán kifejtettük a borsót, majd visszamentem hátra ismét a kertbe, s leszedtem az epret, meg azt a kevés málnát, ami már megérett.

Este kimentünk még sétálni anyuval aztán vége is lett a napnak.

Rion Kacsintó arc

Piros ajkak

mm6

(Az oldalon olvasható bejegyzések a szerző engedélye nélkül sehol, semmilyen formában felhasználni nem lehet!)

Nincsenek megjegyzések: