2014. november 22., szombat

Betekintő;



Az emberek többsége nem tudja, v nem akarja tudni, v már hallott róla csak nem fogja fel, nem gondolkozik el azon az egyetemes törvényen, mely szerint a hasonló a hasonlót vonzza.

Gyűlölködésre, gyűlölködés a válasz.  

Sokan sajnos képtelenek tanulni a történelemből, mely végig ezt bizonyítja, h az erőszak nem megoldás, értelmetlen, felesleges rossz dolog. Persze van pár kivétel, mint pl.: a szabadságért, egyenlőségért, és a függetlenségért való harc, de aki az oroszokkal és hasonló keleti rezsimekkel képes szimpatizálni, az ne csodálkozzon majd el azon, h itthon is olyan kemény állapotok lesznek, mint keleten.

Kemény állapotok alatt értem én itt azt a fajta hatalmas korlátoltságot, butaságot, szegénységet, visszamaradottságot mind anyagi, mind szellemi sziten, melyek miatt oly szegények azok a nemzetek, s ezek elmomdhatóak még jó pár országra is, s ugye hasonlóan maradi és korlátolt emberek ezket pártolják, ilyenekkel szimpatizálnak, s tekintik példaképüknek.

Olyan országokra néznek fel, ahol elnyomják, semmibe veszik az emberi jogokat, a nőket, nincs valódi teljes szabadság, nincs szólásszabadság, sok helyen napi szinten folnyak a kivégzések, provokálnak, támadnak másik országokat, népcsoportokat, korlátozzák az internethasználatot, börtönbe zárnak másságuk, másként gondolkozásuk miatt civileket és még sokáig lehetne sorolni.

Pedálozhatnak a "bezzeg az EU, meg az amerikaik!"-kal, de ne felejtsük már el ismét figyelembe venni a mértékeket, a súlyokat, mennyiségeket!... Senkinek sem mindegy szerintem, h csak gyengén lát, s szemüveget kell hordania, vagy a fél szemére vak... ... S azzal is csak csőlátással lát...

Nem midegy h az a legnagyobb probléma, h GMO, munka nélküliség, hogy osszák el a pénzt ésatöbbi, vagy éppen az, h rettegsz, h mikor visz el piti hazug alaptalan vádakkal a rendőrség, nem élhetsz alapvető emberi jogaiddal, v éppen gyászolod családod, rokonaid, akiket v elvittek v lelőttek valahol a harcokban, v vallási okok miatt rekesztették ki, kellett elmenekülnie, v éppen alig van választék a boltok közül s azon belül is a termékeik választékaiból, s a nagy mellveregetés, nemeztieskedésből befelé fordulás lesz, melynek ismét csak a hétköznapi civilek isszák meg a levét azáltal h romlik a gazdaság, s hiánycikkek, termékek indulnak szaorodásnak, s az egekbe szöknek a árak. Sebaj ugye? Rettegés, nyomor és mellőzés! Sebaj! Lényeg h "rend és egység van!" ( A rezsimek szerint :D ) De lehetne sorolni sokáig még...

Ne felejtsétek el, h nem is oly rég még ezektől kellett rettegni itthon pont egy olyan rendszer és országnak "köszönhetően", amellyel a társadalom egy része erősen szimpatizáll!

Eszembe jutott most az is, h egyik este mikor levittük Norbival a kutyát, s elengedtük kint, ráment egy nagymagyaros jobbikos kutyájára. Nem volt verekedés, mert a mi kutyánk nem agresszív, de a másik kutya gazdija, nagyon provokatívan ránktámadt. Nála is sikerült alkalamaznom a kedves, higadt és kulturált mgnyilvánulásommal lecsitítani agresszivitását, de utólag már nagyon bánom, h nem beszélgettem el vele erről-arról. Pszchiológia, politika és a szociológiai témakör mindig is nagyon érdekelt.

Hiszem, h a higgadt, kedves megnyilvánulás nagyban elősegíti az emberek többségénél a kulturált kommunikációt.

Ugyan ezzel a módszerrel sikerült elkerülnöm egy verekedést...

A story ott kezdődik, h résztvettem ezen életem első leánybúcsuján, melyre egy volt kedves kolléganőm hívott meg. Nagyon jól éreztem magam, s ezúton is köszönöm mindenkinek, h résztvehettem. :) <3

A story folytatása pedig az, h hazafelé menet láttam, h egy kis suttyós megjelenésű srác filccel összefirkált egy ajtót, s miután hátranézett én nem vettem le róla a szemem, s a farkasszemezésből az lett, h bevárt a srác, s jó darabig együtt sétálltunk, mert egy irányba vitt az utunk.

Mivel bennem is volt már egy kissebb mennyiségű bátorító itóka, így álltam a helyem, s nem vonultam vissza. Az elején elég támadó, és provokatív volt. Faggatott, h mit láttam, meg mi nem tetszik, cigit tarhált, s elkezdett lökdösni, aztán megálltam vele szemben, s megkérdeztem, h bántottalak? Támadtalak? Ártottam neked valamit is? S mikor mindegyikre nem volt a válasza, onnantól fokozatosan visszavett az agyarából, majd ő kínált cigivel, beszélgettünk pár mondat elrejéig, h miért csinálja ezt, s miért jött nekem, aztán jött a busza, s úgy köszönt el, h jó gyerek vagy, én meg h vigyázz magadra.

Napokon át rágódtam, godolkoztam ezen a storyn...
Amit átlátok belőle, h az elején negatívan álltam a sráchoz, h a köcsög rongál bassza meg - "farkasszemezés"  - s ugye hasonlón a hasnlót vonza törvény által be is vonzottam a srácot, de miután megszólalt a belső hang, ami mindig megszólal igen erősen bennem, mikor hülyeséget akarok csinálni, elengedtem a negatív énem, s így rövid időn belül ezt megérezte a másik srác is, s így bekövetkezett a változás.

Még azon is elgondolkodtam, h nem éreztem egyáltalán félelmet, s  valszeg a félelem nélküliség is nagyban hozzájárult a gyors baráti állapot eléréséhez, mert lehet h ha féltem volna, azt kihatott volna a fizikai testemre is, mit meglátott és megérzett volna a srác is, ami csak táplálta volna az agresszivitását.

Továbbá egy másik fontos gondolat, amit mindenki gyakorolhat s szépen elsajátíthatja, az az a másik egyetemes törvény, mely szerint, amint/ahogy bent, úgy kívül is.

Azaz amilyen te vagy VALÓJÁBAN legbelül, olyanná válik a te környezeted, külvilágod is.

A valójában-t azért emeltem ki, mivel nem mindegy, h te tényleg olyan vagy amilyennek gondolod magad, v csak a te kis egócskád vetíti azt a képet, ahogyan vélekedsz magadról!

Tehát, amíg önmagadban meg nem találod a békét, szeretetet, jólétet, boldogságot, addig a környehetedben sem lesz ezekre...

A meditállás ebben IS sokat segít. ;)

Am 17.én hétfőn ismét kintvoltunk tüntetni, viszont most négyen mentünk a Kossuth térre. Jó volt ez is. Vettem előtte EU-s zászlót szép nagyot, amit sajnos az este folyamán sikerült elhagynunk, mert eléggé jó állapotba (...túl jó állapotba... ) kerültink mindannyian. :D

Ezúton is köszönet mindenkinek, kik kijöttek hangot adni az elégedetlenségüknek. :)

Továbbá szeretném felhívni figyelmetek egy FB csoportra, mely Cba bojkottot hirdetett.

Abba nem szeretnék belemenni, h miért értek vele egyett, mert az is megérne egy külön misét, de kérem, h aki egyetért a csoporttal, az legyen szives csatlakozni.

Nah! A többi feljegyzésem pedig majd a következő bejegyzésemben postolom, mert így is az 1-2 mondatos jegyzetemből kreáltam egy egész bejegyzést. :)


"Lángolj fel a lelkünkben szép
Égi szikra, szent öröm,
Térj be hozzánk drága vendég,
Tündökölj ránk fényözön.
Egyesíted szellemeddel,
Mit zord erkölcs szétszakít,
Testvér lészen minden ember,
Merre lengnek szárnyaid."

Csók!

Rion

:*

(Az oldalon olvasható bejegyzések a szerző engedélye nélkül sehol, semmilyen formában felhasználni nem lehet!)

1 megjegyzés:

Ádám írta...

hatalmas nagy elismerés a mostani énednek :) bár csak minél többen gondolkodnának így, ahogy te és állnának hozzá a dolgokhoz